Sunday, December 3, 2017

Մարդկանց ու տերևների ձայնը

Ականջիս տակ լսում եմ տրորվող տերևների ձայնը: Մեքենաների ու խցանման ձայները արտասովոր չեն. դրանք միշտ էլ առավոտյան ժամերին ինձ արթնացնում են: Բայց տերևնե՞րը…ինչու՞ են այսքան մոտիկ թվում:


Մի հսկա բեռնատարի ազդանշանը գրեթե սիրտս կանգնեցնում է ու ես վեր եմ թռնում: Ավելի ճիշտ...պարզվում է արդեն վեր էի կացել: Ինչպե՞ս է հնարավոր. կանգնած եմ դրսում ու քամին հպվում է մարմնիս: Փորձում եմ աչքերս բացել, բայց կոպերս կարծես թե սոսնձած լինեն: Փորձում եմ բղավել, բայց բերանս նույնպես չի բացվում: Խուճապահար փորձում եմ վազել, քայլել, նստել, մի շարժում, ցանկացած շարժում անել, բայց ոտքերս մեխված են գետնին, փաթաթված իրար՝ ջրահարսի պոչի պես: Ի՞նչ է կատարվում: Ձեռքերս պարուհու պես վեր են պարզված և միայն կարողանում եմ դրանք չնչին թափահարել: Այդ ի՞նչ ձայն էր: Նորից եմ թափահարում և շուրջբոլորս կարկուտի պես կտկտոցներ եմ լսում: Սա երազ է, հավաստիացնում եմ ինքս ինձ, շուտով կարթնանամ:

Տերևի խշխշոցները այս անգամ ավելի մոտիկից են գալիս: Թվում է թե մի զույգ ոտքեր դեպի ինձ են քայլում: Կանգնեցին:

-Գիտե՞ս, բալա,-ասում է մի նուրբ ձայն,- գետնին լիքը կաղիններ կան: Վերցրու՛ մի հատը: Լավ, մի րոպե, թաթիկդ բա՛ց:

Մի փոքրիկ երեխայի տնքոց եմ լսում:

-Զգու՞մ ես,- ասում է մոր ձայնը,- կաղին է: Գետնին լիքը կան: Ուզու՞մ ես իջնես: Իջի՛, կռացի՛, զգա՛:

Եվս երկու զույգ ոտքեր են ավելանում տերևների վրա՝ փոքրիկ, աշխույժ, երանության գիրկն ընկած. զգացի տերևների իրարանցումից: «Հանգի՜ստ, հանգի՜ստ» ասելով ծիծաղում է մոր ձայնը: Երեխան հրճվում է, մինչ մոր ոտքերը իր հետևից կլոր-կլոր վազվզում են շուրջս: Ինչպե՞ս չեն նկատում ինձ:

Նետվում են տերևների մեջ և մի պահ դրանց ձայնը այլևս չի լսվում:

-Տերև,- ասում է մայրը,- փորձի՛ ասես: Տերև: Փորձի՛: Խնդրու՜մ եմ:

Ոչ մի ձայն չի հաջորդում նրա խոսքերին: Միգուցե փոքրիկը զարմացած հայացքով նայում է մորը: Միգուցե լուռ բերանը բացում-փակում է մոր բերանին համահունչ: Երանի տեսնեի փոքրիկի դեմքը. նա ոչինչ չի ասում: Մայրը խորը հոգոց է հանում:

-Ոչի՜նչ,- ասում է, փոքր-ինչ կամաց ու…տխուր,- Արի քեզ բան ցույց տամ:

Նորից խշխշում են տերևները: Կարծես քայլում են նորից: Մի գնացեք, խնդրում եմ, ուզում եմ գոռալ, բայց մոռացել էի, որ բերանս չեմ կարող բացել…կամ միգուցե չունեմ բերան: Շատ չանցած կանգ են առնում: Հանգստանում եմ և խորը արտաշնչում:

-Ձեռքդ տու՛ր,- ասում է մայրը ու մի փոքրիկ ձեռք եմ զգում՝ ավելի մեծի մեջ պարուրված: Մատիկները շոյում են ինձ: Չգիտեմ սարսափե՞մ, թե՞ ոգևորվեմ. տեսա՜ն ինձ: Բայց…բայց ինչու՞ չեն զարմանում:

-Զգու՞մ ես, անուշս,- լսում եմ մոր ջերմ ձայնը ականջիս տակ,-Սա՛ է ծառը:


No comments:

Post a Comment

Featured Posts

Announcement: New Website

I'm so grateful to each and every one of you for having been interested in my writing throughout these years and having lovingly followe...